Σας ενημερώνουμε ότι οι Διευθύνσεις Α/θμιας
Εκπαίδευσης Γ΄, Β΄, Δ΄ Αθήνας και Ανατολικής Αττικής, δια των Υπευθύνων
Πολιτιστικών Θεμάτων, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ρητορικών και
Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.), διοργανώνουν το 2Ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης με θέμα:
“Σκέφτομαι … Εκφράζομαι … Επικοινωνώ … Η τέχνη στη ζωή μας μέσα από την τέχνη του λόγου”
Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 8 και την Κυριακή 9 Ιουνίου 2019
στον χώρο της Εθνικής Βιβλιοθήκης του
Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Λεωφόρος Συγγρού 364, Καλλιθέα,
χάρτης: https://goo.gl/maps/j6ENgkpcLzD2, πληροφορίες για τους τρόπους πρόσβασης: https://www.snfcc.org/visit-snfcc#access ) σε ώρες που θα ανακοινωθούν με νεότερη
ανακοίνωση. Στο Φεστιβάλ καλούνται να συμμετάσχουν μαθητές και μαθήτριες των
Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων από δημοτικά σχολεία των παραπάνω Διευθύνσεων.
Το Φεστιβάλ προκύπτει ως συνέχεια βιωματικών
εργαστηρίων που διοργάνωσαν οι τέσσερις Διευθύνσεις Α/θμιας Εκπαίδευσης για
τους/τις εκπαιδευτικούς, δια των
Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων, σε συνεργασία με το Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε. κατά τη διάρκεια
του σχολικού έτους 2018-2019.
Στόχος του Φεστιβάλ είναι η ανάπτυξη των επικοινωνιακών
δεξιοτήτων των μαθητών/ τριών χάρη στην καλλιέργεια του προφορικού λόγου μέσα
από τη νοηματική και ερμηνευτική ανάγνωση κειμένων, τη σαφή και ζωντανή έκφραση
ιδεών και την ανάπτυξη της επιχειρηματολογικής ικανότητας. Πρόκειται για
δεξιότητες ζωής που προϋποθέτουν την εξοικείωση με την έκθεση σε ανοιχτό
ακροατήριο και την καλλιέργεια της κριτικής και αποκλίνουσας σκέψης.
Ταυτόχρονα, πρόκειται για βασικές δεξιότητες που χαρακτηρίζουν κάθε ενεργό
πολίτη. Στην ηλικία αυτή ο αυθορμητισμός των παιδιών αποτελεί ένα μεγάλο
πλεονέκτημα, αφού η ζωντάνια, η φρεσκάδα και η φαντασία αποτελούν
χαρακτηριστικά γνωρίσματα του παιδικού λόγου, ο οποίος μέσω του Φεστιβάλ μπορεί
να ασκηθεί και να οργανωθεί σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών.
Αιτήσεις συμμετοχής υποβάλλονται μέχρι την Παρασκευή 19 Απριλίου 2019 για τις εξής κατηγορίες:
α) νοηματικής ανάγνωσης (αφορά μαθητές/τριες και
των τριών τάξεων)
β)
αυθόρμητου λόγου (αφορά μαθητές/τριες και των τριών τάξεων)
γ) επιχειρηματολογικών συζητήσεων μέσα από το
ομαδικό παιχνίδι της «Συζήτησης της Γυάλας» (μόνο για μαθητές ΣΤ΄ τάξης).
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ: